רילוקיישן מאירופה לישראל: טיפים לחזרה הביתה

מערכת שורש  טז כסליו, תשפא  12/2/2020

יש אנשים שאומרים שהחזרה הביתה לאחר מגורים בחו"ל קשה יותר מהמעבר למגורים בחו"ל. הם לא טועים
.......................

רילוקיישן מאירופה לישראל: טיפים לחזרה הביתה

יש אנשים שאומרים שהחזרה הביתה לאחר מגורים בחו"ל קשה יותר מהמעבר למגורים בחו"ל. הם לא טועים. אנשים שעברו לגור באירופה אפילו לשנה אחת, עשויים לחזור הביתה עם הלם תרבותי. כמובן שהם תוהים למה רילוקיישן מאירופה לישראל מלווה בתחושה של מקום זר.

כמובן שהשפעה זו מתגברת באופן משמעותי לאחר כמה שנים של מגורים באירופה, וההתאמה מחדש לחיים הישראלים יכולה להיות מאתגרת. אז בואו נדבר רגע בנוחות על האפשרויות השונות של רילוקיישן מאירופה לישראל כדי שתוכלו להרגיש כמה שיותר מהר שוב בבית.

טיפים להסתגלות מחודשת לחיים בארץ

אז איך מתמודדים עם רילוקיישן מאירופה לישראל? באילו צעדים חשוב לנקוט כדי להרגיש שוב בבית? איך מתמודדים עם כל השינויים בחיי היומיום? הנה כמה טיפים מועילים שיסייעו לכם להתמודד עם החודשים הראשונים של החזרה לארץ.

חיבור עם בני משפחה וחברים

היתרון החיובי המשמעותי והברור ביותר שמאפיין רילוקיישן מאירופה לישראל הוא הקרבה לבני המשפחה ולחברים. לאחר חידוש המגעים עם הסביבה הקרובה, בהדרגה מומלץ להתחיל להיפגש גם עם חברים שלא ביליתם איתם זמן רב.

זהו שינוי מרענן שמאופיין בשיחות עמוקות שעשויות להוביל לאפשרויות חדשות של תעסוקה או קשרים חברתיים שיקלו על ההסתגלות המחודשת לחיים בישראל.

מציאת תחושת יציבות, המשכיות או נורמליות, והתמקדות

לא משנה מהי הפעילות שגורמת לכם להרגיש יציבות, בין אם אתם אוהבים לכתוב, לבשל, לאפות, להעלות פוסטים ותמונות לרשתות החברתיות, ללמוד ולעבוד, התמקדות במה שגורם לכם להרגיש טוב מאפשרת לכם להרגיש שהחיים ממשיכים והופכים להיות הגיוניים שוב.

מומלץ לצאת לבילויים, לסרטים ולהצגות, ולעסוק בכל פעילות שמזינה את הנפש. התנהלות זו מספקת את תחושת היציבות שכל כך חשובה בתהליך רילוקיישן מאירופה לישראל, וככל שמקפידים יותר על פעילות, כך מתגברת המוטיבציה להשתלב היטב בחיים החדשים בארץ.

כדאי שהציפיות יהיו נמוכות

מה שיכול לאכזב ביותר זה לצפות שהחזרה לחיים בישראל תתנהל בדיוק כפי שאתם מדמיינים, כי אז מגיעה המציאות עם הנטייה שלה לשנות תוכניות. השיטה הטובה ביותר להתמודד עם האכזבה היא לא להתחיל תהליך רילוקיישן מאירופה לישראל עם ציפיות גבוהות.

מומלץ להתחיל עם לוח ריק שאומר שכל מה שקורה לכם עם ההגעה לארץ הוא משהו נוסף ובלתי צפוי. נסו לשמור על ראש פתח בכל יום, כך שתעריכו את הדברים הטובים שנקרים בדרככם.

התמקדות במה שהרווחתם, ולא במה שהפסדתם

זוהי תכונת הכרת התודה, שיש לה כוח להפוך תהליכים. כשאתם חושבים כל יום על הסיבות שלכם להיות אסירי תודה, זה אומר שהתודעה שלכם מחפשת דברים שאפשר להעריך. המוח הוא שריר כמו כל שריר אחר בגף, וניתן לאמן אותו לחפש את החלקים החיוביים של היום, כל יום.

נכון שיכולים להיות רגעים מתסכלים בתהליך רילוקיישן מאירופה לישראל, אבל אתם עדיין ברי מזל שהייתה לכם הזדמנות לחיות באירופה ולחוות תרבות חדשה, ועכשיו יש לכם זמן להשתלב בחיים הישראליים תוך שאתם משתלבים מחדש בחיי המשפחה, בחיים החברתיים ובמעגל העבודה.